Montag, 22. Januar 2007

Soooo müde - Just tired

Die Mädels haben Schnupfen. Schon gestern ist es losgegangen und Louisa konnte vor lauter laufender Nase gesten nur einen sehr kurzen Mittagsschlaf machen. Die Nacht war entsprechend. Beide wollten ab 1.00 Uhr bei Mama schlafen und Papa mußte ins Kinderzimmer ziehen, damit das möglich war. Natürlich sind sie alle 30 Minuten hochgeschreckt...die Mädels haben weitergeschlafen, aber ich war immer wieder hellwach. Heute morgen waren sie dann aber doch ein wenig besser drauf und ich habe sie zur Tagsmutter gebracht. Nach drei Tassen Kaffee auf der Arbeit, war ich dann auch wieder einigermaßen hergestellt.

The girls caught a cold. It started already yesterday, Louisa had a very short nap because she could not breath through her nose and it got worse during the afternoon with Johanna joining in. The night was as bad as expected, both girls wanted to sleep with me in our bed and Daddy had to move to the childrens room because of lack of space. But every 30 minutes another one of them cried because they could not breath properly. I actually didn't sleep very well that night. But this morning suddenly things got a lot better, no sniffling anymore and I could go to work and I even was able to actually do something after three cups of coffee.

Am Nachmittag habe ich mich dann mit einer Freundin für den Playmobil-Funpark verabredet, ich dachte ein wenig Ablenkung würde den beiden gut tun. Es war im Indoorbereich so gut wie nichts los und die Mädchen hatten ihren Spaß mit Kinderfitness und Kinderdisco. Leider habe ich meine Kamera vergessen....Schande auf mein Haupt! Aber es ist schon verblüffend, inzwischen sind sie schon so groß, daß man sie einfach dort rennen lassen kann. Sie finden den Weg zurück an den Tisch von Mama wieder ganz alleine. Für meine Freundin und mir eine schöne Gelegenheit Kaffee zu trinken und ein wenig zu klönen.

In the afternoon a friend and I decided to go to the "playmobil-funpark", which is located just a twenty minutes drive from here. They have a wonderful indoor playground with lots of toys to play with and a little restaurant nearby for mamas to sit in peace and drink a cup of coffee while supervising the children. They also play musik and dance with the little ones, they have tremendous fun. After 3 p.m. the price is reduced till closing time and I just love to go there with the kids. Unfortunately I forgot my camera, but here is the link, if you like to check ist out:

http://store.playmobilusa.com/on/demandware.store/Sites-US-Site/en_US/Link-Page?id=START_ZIRNDORF

Kommentare:

  1. That place looks soooo fun! I looked for the US ones but there is none near us in New Hampshire! We will check out the one in Florida next time we go down there! I love living in NH but sometimes I do miss the special things that larger stated and cities have for families to do! We will often travel to Boston which is only a little over an hour from us! I hope the girls are feeling better! It is so hard when they are too stuffy to breathe! It always makes me feel sooo bad for them! I know how horrible I feel when I am stuffed! Hopefully you will get more sleep tonight!!

    AntwortenLöschen
  2. Hi Wendy,
    thanks, I think they are really feeling better tonight and they cope very well with it, let's see what the night will bring...
    I tried to leave a comment on you blog, but could not get to the site, any problems or changes I was missing?
    And tonight I'm going to take a look at my globus and check out where exactly New Hampshire is...but you are right, in big cities you have a variety of things to do for kids. Here in Germany things are not that far apart, thats the advantage of a small country.

    AntwortenLöschen
  3. Mist! Ich habe gerade die Textart von meinem Blog geändert...und habe keine Ahnung wie das passieren konnte, jemand eine Idee....*schäm*

    I just changed the fonts on my blog and have no idea how this could happen, anyone an idea to change this?

    AntwortenLöschen
  4. Ok, hab das wieder hingekriegt...fragt mich nicht wie!

    Ok, back to normal...but don't ask me how...no idea!

    AntwortenLöschen
  5. Colds...no fun. We just got over them here. I hope they are feeling better soon.

    What a great idea....an indoor playground. That looks like something Jacob would love. I would love to have one of those around me. Hope you will get the rest you need. Have a good day :)

    AntwortenLöschen
  6. Ich freu mich auch schon drauf, wenn ich Laura im Indoor-Spielplatz laufen lassen kann, ohne Angst zu haben, dass sie mir verloren geht. Jetzt trau ich mich das noch nicht.
    Gute Besserung an deine beiden Zuckerschnecken

    AntwortenLöschen