Mittwoch, 21. Februar 2007

Jammerpost - Whinning

Ich bin krank!
Schnupfen und Husten und ich fühle mich nicht gut! Definitiv nicht gut!

Die Schenckennasen haben mich angesteckt und ich habe hier die volle Breitseite. Und das ausgerechnet am Mittwoch, wenn ich die Kinder den ganzen Tag an der Backe habe. Gott sei Dank, geht es denen schon ein wenig besser, aber ich war heute weit davon entfernt eine ausgeglichene, geduldige Mutter zu sein. Oh Mann, ich sitze hier und mache mich gerade fertig wegen dem Kindergarten, wer weiß was sie da im 4-Wochen-Rhytmus für Krankheiten anschleppen, wo ich doch nicht einfach so zuhause bleiben kann. Ist ja kein Mensch sonst da für die Kinderbetreuung. Kein Ahnung wie wir das hin bekommen sollen, wenn das mal losgeht.

Was solls, ich schmeiß mir jetzt ein paar Grippocaps hinter die Binde, gehe ins Bett und suhle mich im Selbstmitleid. Ich hoffe morgen ist es dann vorbei.


I'm ill! I'm really feeling bad. Coughs, sore throat, a headache and feeling unwell, seems like the girls passed on their cold!
I hate that, and I definitely hate it on Wednesday, when the girls are with me all the time driving me nuts without a break. I was a "dream-mum" today, far from beeing patient and balanced rather the furious kind... thank god, the girls a feeling better today.

I'm really looking foward to the time in preschool when they will come home every 4 weeks with another desease. Besides, it is no fun being ill all the time, that will be a problem, because I need to go to work and have absolutely nobody for the kids in emergency times. No idea how we should cope with this.

Well I'm going to take now as much medicine as I can, go to bed and feel sorry for myself. Hope this is over till tomorrow.

Kommentare:

  1. Oh no, sorry to hear you're feeling ill~I hope you feel better very soon! Take care & get some rest :)

    AntwortenLöschen
  2. Auch hier noch mal. Ich wünsche dir ganz schnell gute Besserung und daß die Grippostad schnell wirken*toitoitoi*

    AntwortenLöschen
  3. Sorry to hear you are feeling ill. Do you eat chicken noodle soup for colds in Germany? I don't know if that is just something here in the states, or if it is a universal kind of remedy for colds and flus?

    Hope you feel better soon!

    AntwortenLöschen
  4. Not fun! Isn't that always how it is.....someone gets sick then it just gets spread to everyone in the house :( I hope you start feeling better soon!

    AntwortenLöschen
  5. Hope you are feeling better? It is so hard to be sick when you have little ones! Get lots of rest!

    AntwortenLöschen
  6. Thanks for all of your lovely comments. The girls are fine and feeling better but Ralph and me are still feeling still rather bad. But its getting better.

    Thanks Ellie for this chicken-soup idea, I just cooked it and would have forgotten about it, thanks for reminding me. Yes, it is a good remedy over here as well.

    Tomorrow I think I will feel better and tell you all of our first day at the kindergarden

    AntwortenLöschen
  7. Ute, There is a wink waiting for you in The Cedar Chest! You may come get it anytime you wish. :)

    Blessings,

    Ellie

    AntwortenLöschen
  8. hi, i hope you are feeling better at this posting. being sick is no joke! i know it's not easy to rest a lot with little ones, but take care.

    AntwortenLöschen