Mittwoch, 14. Februar 2007

Kunstwerke - Works of Art

Kunstwerke in jedweder Form kann ich heute vorstellen. Das Wetter war in den letzten Tagen ja dann doch eher bescheiden und so habe ich mich durchgerungen, mit den Mädels Wasserfarben zu malen. Mein Stresspegel ist da immer leicht erhöht, weil ich sie ja in der Regel mit den Farben nicht nur auf Papier malen, sondern auch sich selbst nebst Kleidern, den Fußboden, die Wände etc. dekorieren. Nachdem ich also 10 Minuten um die beiden wie das HB-Männchen gehüpft bin und tausenmal ermahnt hatte, ja mit den Farben aufzupassen, hatten sie wohl die Nase voll und haben sich komplett ausgezogen, damit nichts voller Flecken wird. Ich konnte mich dann entspannen....

Hier die Kunstwerke, ich finde sie gar nicht mal so übel, oder?

I'm able to present today several works of art. Johanna and Louisa were allowed to paint with watercolor, which we usually do just outside, because I don't want the whole house to be decorated with watercolors. But the weather is so bad here lately and I couldn't think of something else to do. I guess I really got on their nerves to be carefull with the colors telling them a dozens times to not paint themselves or the rest of the livinroom, that both girl took of their clothes to be on the safe side....

Here is the outcome of the afternoon. I think it is rather abstract, their are not so much into pictorial arts...

Außerdem habe ich gestern meiner Kreativität freien Lauf gelassen und den Mädels die Haare geschnitten. Ich hatte vergessen einen Termin beim Friseur auszumachen, aber ein Haarschnitt war dringend nötig. Wir haben also "Seur" gespielt und die Damen haben gehalten wie die Wanzen. Gott sei Dank, haben beide keine ganz glatten Haare, man sieht also nicht so genau, ob ich gerade geschnitten habe oder nicht. Hier das Ergebnis:

Besides that, I was creative as well and cut the hair of the girls by myself. I forgot to make an appointment with the hairdresser, but they definetly needed a haircut. We played beeing at the hairstylist and they had a lot of fun. And this is what they look like after it:

Kommentare:

  1. Oh, their artwork is beautiful~future artists indeed :) Their hair looks great~you did an excellent job!!!! I'm not that brave to try & cut my boys hair :)

    AntwortenLöschen
  2. Like Mama said "you did an excellent job on their hair." their hair looks go good. And the art is really good to.

    AntwortenLöschen
  3. Great Artwork!! Your daughters are adorable!

    AntwortenLöschen
  4. The girls hair looks GREAT!!! They are very beautiful and they are wonderful artists!

    AntwortenLöschen
  5. That looks like it was really fun. Special times :) I know Jacob would just love to do something like that. You have given me some inspiration for summer.

    I agree with the others' great artwork and beautiful hair :)

    AntwortenLöschen
  6. Thanks to all of your sweet comments!

    AntwortenLöschen